hermes ads
دسته بندی ها
سبد خرید
  • سبد خریدتان خالی است.
تبلیغات اسپانسری
تبلیغات اسپانسری
nasim sheikhzadeh 25 دسامبر 2021

تولید محتوای سئو شده

اگر به تازگی وارد دنیای بازاریابی شده اید، قطعا به وفور اصطلاح تولید محتوای سئو شده را در جلسات بازاریابی شنیده اید.تولید محتوا نه تنها به برند سازی کسب و کار شما کمک می کند، بلکه اگر محتوای شما از اصول سئو پیروی کند در موتور های جستجو به رتبه های بالاتر می رسید. شما نمی توانید بدون محتوا به بالای نتایج جستجو برسید، و اگر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو قوی نداشته باشید، احتمال این که محتوایتان پیدا شود بسیار کم است. پس برای این که کسب و کارتان را با موفقیت وارد دنیای دیجیتال کنید، اولین قدم ایجاد محتوای سئو شده است.

سئو چیست؟ تکنیک های SEO چیست؟ چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بهبود دهیم

منظور ازتولید محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده هر محتوایی است که برای جذب افراد از طریق موتورهای جستجو ایجاد می شود. شما محتوای خود را برای بهبود عملکرد در این موتورهای جستجو بهینه می کنید، که باعث افزایش ترافیک در وب سایت شما می شود. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم بیایید عبارت تولید محتوای سئو شده را تجزیه کنیم:

  • سئو: سئو فرآیند افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو از طریق بهینه سازی است. هدف این است که وب سایت خود را در صدر نتایج جستجو قرار دهید تا افراد را برای بازدید از سایت شما جذب کنید.
  • محتوا: تولید محتوا فرآیند گردآوری دانش و به اشتراک گذاری آن با مخاطبان است، معمولاً در قالب نوشتاری یا تصویری. این مطالب به شما این امکان را می دهد که خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی کنید که در نهایت منجر به اعتماد مردم به کسب و کار شما و انتخاب شما می شود.

محتوای سئو فرآیند افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو با ایجاد محتوای معتبر و آموزنده برای مخاطبان است.

سازندگان محتوای سئو شده از چه قالب هایی برای محتوا استفاده می کنند؟

پنج فرمت محبوب برای تولیدمحتوای سئو شده:

  • صفحات محصول: صفحات محصول نوع معمولی از صفحاتی هستند که کسب و کارهای تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنند. در این صفحات، شما محصولات خود و تمام اطلاعات مهم در مورد آنها را به اشتراک می گذارید. این ها صفحات محتوای ضروری هستند زیرا آنچه را که شما به خریداران ارائه می دهید را با جزئیات توضیح می دهند. با استفاده از این صفحات محصول، می‌خواهید اطلاعات محصول را بهینه کنید تا به رتبه بهتر محصولاتتان در نتایج جستجوی محصول مرتبط کمک کند.
  •  
  • فیلم ها: ویدئوها محبوب ترین شکل محتوای غیر نوشتاری در وب هستند. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است، به این معنی که ویدیو ها از محبوبترین محتواها هستند. محتوای ویدیویی یک فرصت عالی برای تولید محتوا است که به شما امکان می دهد مخاطبان خود را درگیر کنید. سازندگان محتوای سئو شده می توانند از ویدئو برای انتقال اطلاعات فراوان استفاده کنند. یک دقیقه ویدیو معادل هشت میلیون کلمه است. شما می توانید از طریق ویدیو در مدت کوتاهی چیزهای زیادی بگویید! محتوای ویدیویی یک فرصت عالی برای شما برای نمایش محصولات، برجسته کردن خدمات، معرفی کارکنان، ارائه نظرات مشتریان و موارد دیگر است. این استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند محتوای بصری برای مخاطبان خود فراهم کنید که آنها را درگیر کند و آنها را به تجارت شما علاقه مند کند.
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک نمونه دیگری از ارائه بصری اطلاعات است. با اینفوگرافیک، سازندگان محتوا یک فرآیند پیچیده یا موضوع پیچیده را به صورت بصری تجزیه می کنند تا هضم آن برای مخاطبان آسان شود. هنگامی که یک اینفوگرافیک ایجاد می کنید، باید از نظر بصری جذاب باشد تا مخاطبان شما را علاقه مند کند. شما به راحتی می توانید فرآیندی را به تصویر بکشید تا درک آن برای مخاطبانتان آسان شود. اینفوگرافیک ها نیز به راحتی در رسانه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند. بسیاری از مردم اینفوگرافیک را در رسانه های اجتماعی ارسال می کنند تا به مردم کمک کنند تا آن موضوعات را بهتر درک کنند. اینفوگرافیک ها به عنوان یکی از محبوب ترین فرمت های محتوا، رسانه ای قابل اعتماد برای انتشار اطلاعات هستند. اگر هدف شما تعامل و آموزش مخاطبان است، ایجاد اینفوگرافیک را در نظر بگیرید.
  • پست های وبلاگ: وبلاگ ها رایج ترین قالب محتوا برای سازندگان محتوای سئو هستند. این یکی از در دسترس ترین فرمت ها برای ایجاد مقدار زیادی محتوا است. پست های وبلاگ جذاب هستند و به شما امکان می دهند اطلاعات ارزشمندی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. با وبلاگ ها، می توانید با به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با مخاطبان خود، آنها را جذب کنید. این یک راه عالی برای جذب لینک و ترافیک و همچنین ایجاد اعتبار وب سایت شما است.
  • راهنما: محتوا های راهنمایی کننده یکی از عمیق ترین محتوایی هستند که می توانید ایجاد کنید. آنها فراتر از یک مقاله یا پست وبلاگ استاندارد هستند. اینها محتوا های کاملی هستند که به شدت بر روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند و به جزئیات می پردازند. اگر راهنما ایجاد کنید، فرصتی را برای کسب و کار خودا یجاد می کنید تا سرنخ های جدیدی به دست آورد. شما این امکان را دارید که بخشی از راهنمای خود را به اشتراک بگذارید و برای دریافت کتابچه راهنمای کامل، از سرنخ ها بخواهید که در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند. راهنماها محتوای ارزشمندی هم برای شما و هم برای مخاطبانتان هستند.

 

چگونه تولید محتوای سئو شده بنویسیم؟

اگر می خواهید نویسنده محتوای سئو شده باشیداما نمی دانید از کجا شروع کنید قبل از نوشتن اولین محتوای خود، ایده خوبی است که نکاتی را برای نوشتن محتوای سئو شده به خاطر داشته باشید تا به شما در ایجاد محتوای تاثیرگذار کمک کند. بیایید به شش نکته در مورد نحوه نوشتن محتوای سئو نگاهی بیندازیم:

۱٫ اهداف وب سایت خود را برای ایجاد یک برنامه محتوای مؤثر مشخص کنید: قبل از اینکه وارد نوشتن محتوا شوید، باید اهداف وب سایت خود را مشخص کنید. قبل از ایجاد محتوا، باید بدانید که می خواهید با سایت خود به چه چیزی برسید. اهداف وب سایت شما تعیین کننده نوع محتوایی است که ایجاد می کنید. اهداف زیادی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به وب سایت خود تعیین کنید. شما می توانید بر فروش، افزایش ترافیک یا معرفی برندتان تمرکز کنید. اینها اهداف مشترکی هستند که شرکت ها هنگام ایجاد وبسایت خود تعیین می کنند.

۲٫ مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید: مردم به دلایل مختلف به کسب و کار شما علاقه مند می شوند. همه از شرکت شما یک چیز را نمی خواهند. بسیار مهم است که استراتژی محتوای شما منعکس کننده تفاوت های بین مخاطبان شما باشد. شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید که برای انواع مختلف مخاطبانتان با نیاز ها و سلیقه های متفاوت جذاب باشد. مخاطبانتان را باید تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی مخاطبان به شما این امکان را می دهد که افراد را بر اساس علایقشان با دسته بندی کنید و محتوای متناسب با آنها بنویسید.

۳٫ برای یافتن موضوعات مرتبط با محتوای خود، در مورد کلمات کلیدی تحقیق انجام دهید: بخش اساسی سئو انتخاب کلمه کلیدی است. کلمات کلیدی باعث می شود که وب سایت شما در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شود و ترافیک ارزشمندی را به سایت شما هدایت کند. با ایجاد محتوای سئو، شما می خواهید از کلمات کلیدی مناسب برای هدایت ترافیک مناسب به محتوای خود استفاده کنید. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا اصطلاحات کلیدی مختلفی را ایجاد کنید که می توانید در محتوای خود استفاده کنید. BuzzSumo و Keyword Tool ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن عبارات کلیدی مرتبط هستند.

۴٫ یک تقویم محتوایی ایجاد کنید تا منظم باشیداگر می خواهید یک کمپین بازاریابی محتوای موفق داشته باشید، باید بدانید چه محتوایی را منتشر می کنید و چه زمانی آن را منتشر می کنید. یک تقویم محتوا به شما کمک می کند منظم تر باشید و یک سازنده محتوای موفق سئو باشید. تقویم های محتوا به شما این امکان را می دهند که دقیقاً زمان نوشتن محتوا، موضوعاتی که پوشش می دهید و زمانی که می خواهید آن را منتشر کنید برنامه ریزی کنید. این به شما امکان می دهد تا محدوده ای از استراتژی کلی بازاریابی محتوای خود را بدست آورید. هنگامی که یک تقویم محتوا ایجاد می کنید، فقط می خواهید محتوایی به ارزش یک ماه برنامه ریزی کنید. اگر سعی کنید برای محتوای یک سال برنامه ریزی کنید، وقت خود را تلف خواهید کرد. کسب‌وکارها دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین نمی‌خواهید در صورت بروز تغییرات در کسب‌وکارتان در آینده، خیلی از قبل برنامه‌ریزی کنید. هنوز هم می‌توانید ایده‌هایی را برای آینده یادداشت کنید که می‌توانید بعداً دوباره به آن‌ها مراجعه کنید، اما عمدتاً روی ماه پیش‌رو خود تمرکز کنید.

۵٫ محتوای خود را برای مخاطبان مفید کنید: بسیاری از شرکت ها برای رفع تکلیف محتوا بدون کیفیت تولید می کنند. از آنجایی که تولید محتوا مستلزم ایجاد و انتشار دائمی است، بسیاری از شرکت‌ها بر روی این موضوع تمرکز می‌کنند. این طرز فکر یک مشکل است زیرا کیفیت محتوا یکی از مهم ترین عواملی است که بر موفقیت برنامه بازاریابی محتوای شما تأثیر می گذارد. در حالی که برای اثربخشی باید به طور منظم محتوا تولید کنید، همچنین باید محتوای با کیفیت بالا تولید کنید. هدف محتوا این است که مخاطبان خود را درگیر کنید و آن ها  را وادار کنید تا حد امکان محتوای شما را بخوانند یا تماشا کنند. اگر محتوای بی کیفیت تولید می کنید، به نتایج دلخواهتان نخواهید رسید. هنگامی که یک قطعه محتوا ایجاد می کنید، باید برای مخاطبتان با ارزش باشد. همانطور که یک محتوا را توسعه می دهید، از خود بپرسید که چگونه برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند. آیا نکات مفید، اطلاعات معنادار در مورد یک فرآیند یا نحوه انجام کاری ارائه می دهید؟ هر محتوا باید هدف مشخصی داشته باشد. وقتی محتوای شما معنی داشته باشد، افراد بیشتری را جذب می کند و آنها را به محتوای شما علاقه مند می کند. همچنین افراد را برای مدت طولانی تری در صفحه شما نگه می دارد، که سیگنال مثبتی به گوگل ارسال می کند که صفحه شما ارزشمند و آموزنده است. گوگل رتبه شما را افزایش می دهد تا به افراد بیشتری کمک کند اطلاعات مفید شما را پیدا کنند.

۶٫ محتوا را قالب بندی کنید که به راحتی قابل خواندن باشد: شما می توانید یک محتوای فوق العاده تاثیرگذار و آموزنده داشته باشید، اما اگر مخاطبان شما نتوانند آن را بخوانند، مهم نیست. وقتی مطالب نوشته شده خود را در وب سایت خود منتشر می کنید، باید قابل خواندن باشد. خوانایی تأثیر می گذارد که آیا مخاطب شما همچنان به خواندن مطالب شما ادامه می دهد یا صفحه شما را ترک می کند. شما باید مطمئن شوید که محتوای سئوشده شما قابل خواندن است خوانایی بر دو جنبه تأثیر می گذارد: محتوا و ظاهر مطالب.

در محتوای خود، می توانید از اصطلاحات و عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. در حالی که استفاده از اصطلاحات تخصصی برای تثبیت خود به عنوان یک مرجع خوب است، اما نمی خواهید در این کار زیاده روی کنید تا جایی که مخاطبان محتوای شما را درک نکنند. در صورت لزوم از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید و هر اصطلاحی را که ممکن است برای مخاطبانتان گیج کننده یا ناشناخته باشد توضیح دهید.

بخش دوم خوانایی ظاهر محتوای شماست. اگر شخصی روی یکی از پست های وبلاگ شما کلیک کند و پاراگراف های بزرگی از متن را ببیند، او را از پست شما باز می دارد.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تولید محتوا سئو شده داشته باشید به مقالات دیگر ما نیز مراجعه کنید.

اگر به تازگی وارد دنیای بازاریابی شده اید، قطعا به وفور اصطلاح تولید محتوای سئو شده را در جلسات بازاریابی شنیده اید.تولید محتواسئو شده نه تنها به برند سازی کسب و کار شما کمک می کند، بلکه اگر محتوای شما از اصول سئو پیروی کند در موتور های جستجو به رتبه های بالاتر می رسید. شما نمی توانید بدون محتوا به بالای نتایج جستجو برسید، و اگر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو قوی نداشته باشید، احتمال این که محتوایتان پیدا شود بسیار کم است. پس برای این که کسب و کارتان را با موفقیت وارد دنیای دیجیتال کنید، اولین قدم ایجاد محتوای سئو شده است.

 

مقالات و مطالب مرتبط

۰ دیگاه