با توجه به دیجیتالی شدن کسب و کار ها در جهان امروز، اولین و مهمترین قدم برای ارتباط با مخاطبان و مشتریانمان تولید محتوای مناسب و موثر است. با تولید محتوا های جدید و تاثیر گزار فرصت این را خواهیم داشت که برندمان را تعریف کنیم، با مخاطبانمان ارتباط برقرار کنیم ، متناسب با خدماتی که ارائه می دهیم در مخاطبمان ایجاد نیاز کنیم ، بیشتر در معرض دید مخاطبانمان قرار بگریم، فروش خود را افزایش دهیم و در نهایت کسب و کارمان را گسترش دهیم.
محتوا چیست؟
به تمامی اطلاعات، پیام ها، تجربیات و یا هر چیز دیگری که از هر طریقی به مخاطب منتقل می شود محتوا گفته می شود.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است برای جذب و ایجاد تعامل با مخاطب از طریق به اشتراک گذاری مقالات، ویدیو ها، پادکست ها و سایر رسانه ها انجام می شود.
اگر صاحب کسب و کار هستید، بدانید که محتوای عالی کلید تمام تعاملات آنلاین شما است. شما باید محتوایی تولید کنید تا مخاطبان خود را جذب و سرگرم کنید. اگر میخواهید برنده این بازی شما باشید، باید به طور مننظم محتوا تولید کنید، با سلیقه و نیاز مخاطبان خود تطبیق دهید و محتوایتان در حالت ایدهآل و بدیع باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند و همچنین چالش برانگیز به نظر برسد، به همین دلیل است که ایجاد یک فرآیند تولید محتوای منظم و ثابت برای بقا در دنیای آنلاین ضروری است.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
بازاریابی محتوا خیلی مهم است زیرا به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط و برندسازی کسب و کارتان کمک می کند.
روزانه میلیون ها محتوا به صورت آنلاین منتشر می شود. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر ، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها به خوبی نوشته و طراحی شده باشد، بلکه با توجه به نیازهای مخاطبان شما نیز توسعه یافته باشد. تفاوت بین محتوای با کیفیت بالا و محتوای بی کیفیت فاحش است. محتوای عالی بر ذهن مخاطب تاثیر می گذارد و در او احساس نیاز ایجاد می کند در حالی که محتوای ضعیف در فضای خالی اینترنت ناپدید می شود.
میزان تلاشی که برای تولید محتوای برند خود انجام می دهید، با ارزشی که از آن به دست می آورید، ارتباط مستقیم دارد.
انواع محتوا
محتوا می تواند در هر قالب و اندازه ای باشد. می تواند تکه ای از نوشته، صدا، ویدئو یا یک تصویر باشد. برخی از انواع محتوا که در بازاریابی با آن مواجه خواهید عبارتند از:
محتوای نوشتاری: وبلاگ ها، مقالات SEO، کتاب های الکترونیکی، ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی.
تصاویر: اینفوگرافیک، GIF.
صدا: پادکست، کتاب صوتی.
ویدئو: انیمیشن ها، وبینارها، سر صحبت کردن.
ما نگاهی عمیقتر به برخی از رایجترین اشکال بازاریابی محتوا خواهیم داشت، اما ابتدا باید بفهمیم سئو چگونه در تولید محتوا نقش دارد.
تولید محتوا برای سئو
وقتی محتوایی ایجاد میکنید، همیشه آن را برای دو مخاطب اصلی ایجاد می کنید: مشتریان و الگوریتمهای جستجو.
الگوریتم های جستجو یک فناوری پیچیده است که اطلاعات را بازیابی می کند و الگوها را مطابقت می دهد. موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل بسیار پیچیده هستند. در روزهای اولیه تاریخ گوگل، سازندگان محتوا میتوانستند وبسایتهای خود را با کلمات کلیدی پر کنند تا صفحات خود را به بالای صفحههای نتایج موتورهای جستجو (SERP) برسانند.
این روزها، رتبه بندی بالا چندان ساده نیست – به خصوص برای کلمات کلیدی پرسود که نشان دهنده بالاترین احتمال خرید هستند. به عنوان مثال، یک عبارت کلیدی مانند “تحویل پیتزا در نزدیکی من” نشان می دهد که جستجوگر در حال تلاش برای یافتن منبع پیتزای خوشمزه در نزدیکی من است. الگوریتم جستجوی گوگل موقعیت کاربر و همچنین عوامل مختلف دیگری را برای تعیین اینکه کدام صفحات وب ابتدا نمایش داده شود را در نظر می گیرد.
هنگام ایجاد محتوا، این سوالات را از خود بپرسید تا به شما کمک کند روی هدف جستجوی خاصی تمرکز کنید:
- چگونه اطلاعاتی برای مخاطب هدف من ارزشمندتر است؟
- چه چیزی برند من را از رقبا متمایز می کند؟
- چه چیزی مخاطبان من را برای خرید امروز متقاعد می کند؟
- چگونه می توانم به مخاطبانم کمک کنم تا به مرحله بعدی فرآیند تصمیم گیری برسند؟
موتورهای جستجوی مدرن به اندازه کافی پیچیده هستند تا هدف محتوای شما را تشخیص دهند، می توانید از تاکتیک های دیگر روی صفحه برای افزایش رتبه خود استفاده کنید. هنگام نوشتن برای وب، مانند ایجاد وبلاگ و توضیحات محصول، نحوه ساختار محتوای خود را با HTML در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از تگ های عنوان الگوریتم های جستجو برای شناسایی موضوعات و موضوعات فرعی کمک می کند.
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
پست های رسانه های اجتماعی طول عمر بسیار کمتری نسبت به سایر انواع محتوا دارند، بسیار ارزشمند هستند. در واقع، بیش از نیمی از بازاریابان مورد بررسی معتقدند رسانههای اجتماعی میتوانند باعث جذب مشتری و افزایش فروش شوند. برای مثال، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را تبلیغ کند یا داراییهای بزرگتری مانند کتابهای الکترونیکی را اذیت کند.
یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی باید به خاطر بسپارید این است که زمان بسیار کمی برای جلب توجه خواننده خود دارید. به این فکر کنید که چقدر طول می کشد تا مخاطب شما با یک حرکت انگشت خود از محتوای شما رد شود این تمام زمانی است که باید تأثیر بگذارید. از هشتگ های مرتبط و تصاویری چشم نواز برای جذب بینندگان قبل از حرکت استفاده کنید.
تولید محتوای وب سایت
هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما چگونه تصمیم می گیرند و چه نوع محتوایی بیشتر برای آنها جذابیت دارد.
روی هم رفته، تمام محتوای وب سایت شما باید به صورت استراتژیک با هم کار کنند تا برای موتور جستجو سرنخ ایجاد کنند. این بدان معناست که وب سایتی ایجاد کنید که به درستی ایندکس شده باشد تا حداکثر در معرض دید موتورهای جستجو قرار گیرد. علاوه بر این، به محتوای با کیفیتی نیاز دارید که ارزش اولیه را برای خریداران و تصمیم گیرندگان فراهم کند.
با این حال، یک وبسایت به تنهایی نمی تواند برند شما را نمایان کند. همچنین باید محتوای خود را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و ایمیل ها تبلیغ کنید. این فعالیتها، علاوه بر سئوی عالی، مشتریان جدید و دائمی را به سایت شما هدایت میکنند، جایی که وبلاگها و صفحات فرود شما آنها را در قیف فروش نگه میدارند.
۰ دیگاه